শিশুৰ মগজুৰ বিকাশৰ বাবে গুৰুত্বপূৰ্ণ খাদ্যসমূহ হৈছে –

Join Telegram

( Foods that are important for the development of the baby’s brain ) শিশুৰ মগজুৰ সঠিক বিকাশত পুষ্টিৰ ভূমিকা অতি গুৰুত্বপূৰ্ণ । পুষ্টিকৰ খাদ্যই শিশুৰ মগজুত ইতিবাচক প্ৰভাৱ পেলায় । যিয়ে শিকিবলৈ, মুখস্থ কৰাত, মনোনিৱেশ কৰাৰ ক্ষমতা বৃদ্ধি কৰাত আৰু আচৰণৰ দিশবোৰ সঠিক কৰি ৰখাত সহায় কৰে । এইবোৰৰ উপৰিও পুষ্টিকৰ খাদ্যই শিশুৰ তথ্য প্ৰক্ৰিয়াকৰণ, ইচ্ছাশক্তি নিয়ন্ত্ৰণ আৰু বহু কামৰ দক্ষতা বৃদ্ধি কৰাত সহায়ক ভূমিকা পালন কৰে ।

সম্পূৰ্ণ আৰু স্বাস্থ্যসন্মত খাদ্য হ’ল খনিজ পদাৰ্থ, ভিটামিন আৰু এন্টিঅক্সিডেন্টৰ সংমিশ্ৰণ যিয়ে মগজুক সঠিক পুষ্টি প্ৰদান কৰে আৰু মানসিক চাপ আৰু উদ্বেগৰ পৰা ৰক্ষা কৰে । এই কাৰণেই অভিভাৱকসকলে নিজৰ সন্তানৰ বাবে পৰ্যাপ্ত পুষ্টি নিশ্চিত কৰিব লাগে । যাতে সেইবোৰ সঠিকভাৱে খেতি কৰি উন্নত হয় । গতিকে আপোনাৰ শিশুৱে পূৰ্ণ মগজুৰ বাবে তলত দিয়া খাদ্যসমূহ খাই আছে নে নাই তাৰ ওপৰত চকু ৰাখিব ।

কণীঃ প্ৰটিন আৰু অন্যান্য পুষ্টিকৰ উপাদানেৰে সমৃদ্ধ কিন্তু শিশুৰ একাগ্ৰতা আৰু চিন্তা ক্ষমতা বৃদ্ধি কৰাৰ ক্ষমতা থকা কণী । কণীৰ কুহুমে মগজুৰ কাৰ্য্যক্ষমতা বৃদ্ধি কৰে, যেনে স্মৃতিশক্তি আৰু যোগাযোগৰ দক্ষতা । কণীয়ে শৰীৰত চেৰ’টনিন হৰম’ন গঠনত সহায় কৰে যিয়ে শিশুটিক গোটেই দিনটো সজীৱ আৰু স্পন্দনশীল কৰি ৰাখে ।

মাছঃ মাছত প্ৰচুৰ পৰিমাণে ওমেগা ফেট, আয়’ডিন আৰু জিংক থাকে । যিটো মগজুৰ ক্ষমতাৰ বাবে অতি প্ৰয়োজনীয় । মাছে মগজুৰ সতেজতা বৃদ্ধি কৰে আৰু বয়সৰ বাবে মগজুৰ ক্ষয় ৰোধ কৰে । অধ্যয়নত দেখা গৈছে যে মাছ খোৱা লোকৰ মগজুৰ পৰিপক্কতা অধিক হয়, যিয়ে এটা ভাল মেজাজ বজাই ৰখাত সহায় কৰে । ফলত শিশুৰ মানসিক ভাৰসাম্যতা বজাই থাকে আৰু স্মৃতিশক্তি বৃদ্ধি পায় । প্ৰতি সপ্তাহত মাছ খোৱা শিশুৱে ওমেগা-ফেটৰ বাবে হতাশাত ভুগি নাযায় । তদুপৰি মাছে শিশুৰ টাইপ-১ ডায়েবেটিছৰ সম্ভাৱনা কমায় ।

ৰসাল ফলঃ ৰসাল ফলত ‘এন্থ’চাইনিন’ নামৰ উপাদানৰ সংমিশ্ৰণ থাকে । যিবোৰ মগজুৰ স্বাস্থ্যৰ বাবে উপকাৰী । এই ফলবোৰে মগজুলৈ ৰক্ত সঞ্চালন বৃদ্ধি কৰে । এইবোৰ প্ৰদাহ নিবাৰণকাৰী আৰু নতুন স্নায়ুকোষ উৎপাদনত সহায় কৰে । ৰসাল ফল খালে শিশুৰ জ্ঞান আৰু আচৰণৰ দক্ষতা বৃদ্ধি পায় । ই শৈক্ষিক প্ৰদৰ্শন উন্নত কৰে আৰু শিশুৰ মগজুক সচেতন আৰু চোকা কৰি তোলে ।

পাতযুক্ত শাক-পাচলিঃ শিশুৰ মগজুৰ বাবে সেউজীয়া পাতযুক্ত শাক-পাচলি অতি প্ৰয়োজনীয় । কচু আৰু বিলাহীৰ দৰে পাতল শাক-পাচলিত ফ্লেভন’ইড, ভিটামিন ই আৰু কে-১ থাকে । এই তিনিটাৰ সংমিশ্ৰণে শিশুটিৰ মগজুক সুৰক্ষা প্ৰদান কৰে । যিসকল শিশুৱে পৰ্যাপ্ত পৰিমাণে পাতল শাক-পাচলি খায় তেওঁলোকৰ বুদ্ধিমত্তাৰ নম্বৰ বেছি হোৱাৰ প্ৰৱণতা থাকে । এই সেউজীয়াবোৰত প্ৰচুৰ পৰিমাণে আঁহ থাকে, যাৰ ফলত মগজু আৰু অন্ত্ৰৰ প্ৰদাহ কমি যায় ।

দৈঃ প্ৰটিন সমৃদ্ধ টেঙা দৈ মগজুৰ স্বাস্থ্যৰ বাবে কেৱল উৎকৃষ্ট । দৈত আয়’ডিন থাকে, যিয়ে মগজুৰ কাম-কাজত অতি সুন্দৰভাৱে সহায় কৰে আৰু শিশুৰ বৌদ্ধিক দক্ষতা বৃদ্ধি কৰে । ইয়াৰ উপৰিও দৈত প্ৰটিন, জিংক, ভিটামিন বি-১২ আৰু চেলেনিয়াম থাকে যিবোৰ মগজুৰ বৃদ্ধিৰ বাবে গুৰুত্বপূৰ্ণ পুষ্টিকৰ উপাদান । গতিকে আপোনাৰ শিশুটিক ব্ৰেকফাষ্টত ফল-মূল আৰু বাদামৰ সলনি দৈ দিয়ক ।

কমলাঃ কমলাত প্ৰচুৰ পৰিমাণে ভিটামিন চি থাকে, যিটো সুস্থ মগজুৰ বাবে অতি প্ৰয়োজনীয় । কমলা খোৱাৰ কেইবাটাও উপকাৰীতা আছে । ইয়াৰ ভিতৰত আছে শিশুৰ উন্নত প্ৰদৰ্শন, মিশ্ৰণ, শক্তি ৰাহি কৰা, একাগ্ৰতা, পাৰস্পৰিক সন্মান আৰু সঠিক সিদ্ধান্ত লোৱা । কমলাৰে বৌদ্ধিক দক্ষতাও বৃদ্ধি কৰে ।

Leave a Comment